Biuro Projektów Edukacyjnych BIPRED

Sztuczna Inteligencja i możliwości jej wykorzystania
w dydaktyce – aplikacje do tworzenia tekstów oraz grafik
13 czerwca 2024

„Sztuczna Inteligencja i możliwości jej wykorzystania
w dydaktyce – aplikacje do tworzenia tekstów oraz grafik” - 4 godziny 

Sztuczna Inteligencja może być cennym narzędziem w pracy nauczyciela. Podczas zajęć słuchacze poznają funkcjonalności oraz obsługę trzech aplikacji – CHATGPT, GEMINI oraz COPILOT. Oto kilka sposobów ich wykorzystania:

  • Generowanie quizów, zadań domowych, scenariuszy lekcji, czy nawet tekstów źródłowych i przykładów do omawianych tematów.
  • Tworzenie zindywidualizowanych materiałów dla uczniów o różnych poziomach umiejętności, co pomaga dostosować naukę do potrzeb każdego ucznia.
  • Analizowanie opinii, orzeczeń, tworzenie nowych..
  • Wcielenie się w rolę wirtualnego rozmówcy do ćwiczeń językowych, pomagającego w tłumaczeniach czy poprawie błędy w tekstach pisanych przez uczniów.
  • Pomoc w tworzeniu planów lekcji i zajęć. Podpowiadanie nowych metod nauczania czy sugerowanie aktywności, które uatrakcyjnią zajęcia.
  • Pełnienie roli asystenta podczas nauki, odpowiadającego na pytania uczniów po godzinach lekcyjnych i pomagającego im w rozwiązywaniu problemów
    z zadaniami.
  • Generowanie pomysłów na organizację uroczystość, imprez, wycieczek, etc.
  • Może być źródłem inspiracji do tworzenia projektów, opowiadań czy innych kreatywnych zadań, wspierając nauczycieli w prowadzeniu angażujących lekcji.

To tylko niektóre z funkcji, które mogą znacznie usprawnić proces nauczania, oszczędzając czas i pozwalając na bardziej interaktywne i zindywidualizowane podejście do uczniów.

Zajęcia realizowane są w formie warsztatowej w grupach 6-cio osobowych.

Program szkolenia: 4 godziny

  1. Wprowadzenie do narzędzi AI (0,5 h)

 

  • ChatGPT: Omówienie funkcji, takich jak tworzenie materiałów edukacyjnych, personalizacja nauczania i wsparcie w językach.

  • Gemini: Sztuczna inteligencja Google skupiona na wyszukiwaniu i analizie danych – jak może wspierać nauczycieli
    w wyszukiwaniu informacji i tworzeniu merytorycznych treści.

  • Copilot (Microsoft): Asystent do programowania i tworzenia treści, pomocny w automatyzacji zadań i generowaniu pomysłów.

 

  1. Warsztaty praktyczne z ChatGPT, Gemini i Copilot (3 h)

Cel: Pokazanie, jak wykorzystać te narzędzia w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję pracować bezpośrednio z każdym narzędziem.

 

  • ChatGPT w akcji

  • Ćwiczenie: Tworzenie quizów i scenariuszy lekcji przy użyciu ChatGPT.

  • Symulacja: Użycie ChatGPT jako asystenta do personalizacji zadań dla uczniów o różnych poziomach umiejętności.

  • Omówienie: Korzyści z natychmiastowej informacji zwrotnej i wsparcia w nauce uczniów języków.

 

  • Praca z Gemini

  • Ćwiczenie: Wykorzystanie Gemini do szybkiego wyszukiwania materiałów dydaktycznych i tworzenia konspektów.

  • Przykład: Jak AI może pomóc w analizie dużych zbiorów danych, np. wyników testów uczniów.

  • Omówienie: Efektywne zarządzanie informacją i automatyzacja procesów wyszukiwania.

 

  • Zastosowanie Copilot:

  • Ćwiczenie: Tworzenie prostych skryptów i automatyzacja oceniania prac domowych.

  • Przykład: Użycie Copilot do planowania projektów edukacyjnych i organizacji pracy.

  • Omówienie: Wsparcie w tworzeniu materiałów wizualnych i tekstowych.

 

  1. Podsumowanie, dyskusja i sesja pytań, prezentacja materiałów szkoleniowych przeznaczonych dla uczestników (0,5 h)

 

 

biuro@bipred.pl

+ 48 604 065 681

Biuro Projektów Edukacyjnych

BIPRED

ul. Kościuszki 30 39-200 Dębica